
BAĞDAT - Irak Başbakanı Ali ez-Zeydi, Musul’un terör örgütü İŞİD tarafından işgal edilmesinin 12’nci yılı dolayısıyla yayımladığı mesajda, "şehitlerin kanı ve kahramanların fedakarlıklarıyla elde edilen zaferi koruma" sözü verdi.
Başbakan Zeydi, resmi makamından yapılan açıklamada, terör örgütünün bölgede bıraktığı tahribata ve işlenen suçlara dikkat çekti.
Zeydi, mesajında şu ifadelere yer verdi:
"Bu terörist çeteler, halkımıza karşı en iğrenç suçları işledi. Kentleri ve köyleri istila ettiler, masum sivillerin kanını akıttılar, kutsalları ve kutsal mekanları çiğnediler; geride binlerce şehit, yaralı ve kayıp insan bıraktılar."
Irak Başbakanı, İŞİD’e karşı yürütülen askeri operasyonlarda hayatını kaybedenlerin fedakarlıklarına vurgu yaparak, terörün izlerini silmek ve elde edilen askeri başarıyı muhafaza etmek konusunda kararlı olduklarının altını çizdi.


