
Şile Belediyesine yönelik soruşturma kapsamında düzenlenen üçüncü dalga operasyonda 16 kişi gözaltına alındı.
Şile Belediyesinde, doğrudan temin, imar, ruhsat ve iskan işlemlerinde usulsüzlük yapıldığı ve rüşvet alınarak haksız menfaat sağlandığı iddiasıyla yürütülen soruşturma kapsamında İstanbul ve İzmir’de belirlenen adreslere eş zamanlı operasyon düzenlendi, 16 kişi gözaltına alındı.
Gözaltına alınanlar İstanbul Emniyet Müdürlüğü’ne götürüldü.
İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı Terör ve Örgütlü Suçlar Soruşturma Bürosunca, Şile Belediyesine yönelik “suç işlemek amacıyla örgüt kurma”, “irtikap”, “rüşvet” ve “ihaleye fesat karıştırma” suçlamalarıyla yürütülen soruşturma kapsamında aralarında Şile Belediye Başkanı Özgür Kabadayı’nın da bulunduğu 6 kişi, 10 Temmuz 2025’te gözaltına alınmıştı.
Belediye Başkanı Kabadayı, Oğuz Kaçmaz, Tuncay Tolga Özçakmak, Ali Şafak ve Evren Buçhan tutuklanmış, Aslı Kotan ise adli kontrol kararıyla serbest bırakılmıştı.
HTS kayıtları ve MASAK raporundaki hesap hareketlerinin incelenmesinin ardından haklarında gözaltı kararı verilen 22 kişi ise 23 Aralık 2025’te düzenlenen operasyonda gözaltına alınmıştı. Bu kişilerden de 15’i tutuklanmış, 7’si adli kontrol hükümleri uygulanarak serbest bırakılmıştı.

