
Rastî- ABD’de California Bölge Mahkemesi, Donald Trump yönetiminin federal göçmenlik bürolarıyla iş birliğini sınırlayan yerel kararname nedeniyle Los Angeles kentine karşı açtığı davayı reddetti.
Federal Yargıç Fernando Olguin, Beyaz Saray yönetiminin "kentin göçmenlik politikasının anayasaya aykırı olduğu" yönündeki tezini haksız bularak davayı düşürdü. Mahkeme, Trump yönetimine dilekçesini revize ederek yeniden dava açma hakkı tanıdı. Rûdaw’ın ulaştığı Beyaz Saray yetkilileri, pazartesi günü açıklanan karar hakkında henüz resmi bir yorumda bulunmadı.
Kararın ardından yazılı bir açıklama yapan Los Angeles Şehir Savcısı Hydee Feldstein Soto, "Bu karar, yerel yönetimlerin kendi personelini ve kaynaklarını nasıl kullanacağına karar verme yetkisine sahip olduğu yönündeki köklü ilkeyi bir kez daha teyit etmiştir" dedi.
Krizin arka planında ne var?
Trump yönetiminin geçtiğimiz yılın haziran ayında açtığı davada, Los Angeles’ın kent kaynaklarını federal göçmenlik operasyonlarına destek amacıyla kullanmasını ve kişilerin vatandaşlık durumuna dair bilgi toplamasını yasaklayan kararnamesinin federal yasaları ihlal ettiği öne sürülmüştü. Söz konusu dava, Trump'ın kentteki sınır dışı operasyonlarına karşı düzenlenen kitlesel protestoları bastırmak için Los Angeles'a federal birlikleri sevk etmesinden haftalar sonra gelmişti.
Yargıç Olguin ise cumartesi günü netleştirdiği gerekçeli kararında, kentin federal hükümeti düzenlemeye çalışarak anayasayı ihlal ettiği iddiasını geri çevirdi. Olguin, kararnamenin yalnızca "kentin kendi kurum ve memurlarının faaliyetlerini kontrol ettiğini" vurguladı.
Washington-Eyaletler hattında 'göçmenlik' savaşı
Trump yönetimi, özellikle Demokratlar tarafından yönetilen eyalet ve kentlerde uygulanan ve "Sığınak Şehir" (Sanctuary City) olarak bilinen korumacı politikalara karşı daha önce de benzer hukuki hamlelerde bulunmuştu. Ancak federal yargıçlar, yönetimin daha önce Boston ve Chicago kentlerine karşı açtığı benzer nitelikteki davaları da reddetmişti.
Kaynak: Reuters

